Things That Make Relationships Work Vol. 2

  • Share on Tumblr

Friend: I went ring shopping the other day fam. Found the perfect ring. Made that cop.

Me: Oh word? You wife-seeking ass negro. I knew you’d be next. When you planning to take a knee?

Probably in a couple weeks when I head to DC for her graduation. Spoke to her pops last night.

Word?

Yeah man. Gotta do this right.

You’ve got spheres good sir. Pause and all that. You got the bubble guts or anything? Just talking about this got my stomach on spin cycle.

Nawl. It’s time to move on to the next chapter of my life. Not trying to be out there in the clubs looking for things. That got old a long time ago. Sh*t, we getting old.

Speak for yourself fam. Your bad hip does not mine make.

Lol. But for real though. We’re just really happy together. I enjoy making her happy. Her schedule is crazy and we’re kinda doing distance, but our life plans are in line. Her family is cool. Her pops is definitely cool people. You know, shots of Jack and Redskins talk. Me and Tanya have fun doing something or nothing. Minimal arguments. Communication on point. We on the same page about church and just about everything else. No reason not to take the next step. Just delaying the inevitable.

Don’t ever gush in my direction again. I will punch you in the face.

LMAO! You’ll see one day.

Perhaps. Is she with seed?

*controversial term of endearment *, no!

Lol. Aight. My bad. Well, good luck with the proposal.

Thanks but none needed. I got this.

Well excuuuuuse me! Let me take off this tiny hat and salute.

Lol. You’re next.

You shut your mouth when you’re talking to me!

I’ve been through a few wedding seasons. And with each year that goes by, the activity gets busier. A couple of my friends have gotten married. A couple others have kids. I expect the years to follow to be more of the same. At some point, the time will be up for all of us. So the question now is who’s next? Something I’m sure a lot of us are asking or thinking about. Who’s next in your crew? Fellas that are married, when did you realize it was your time? For the ladies, do you know which of your friends will be next to take the leap into the next chapters of their lives? Fellas that aren’t married, do you think your time is up soon?

 

  • Share on Tumblr

From Our Partners

  • http://biggerthomas.wordpress.com/ madscientist7

    i'm never getting married. ever.

    oh now that i've had my laugh of the night. i see myself getting married within the next couple of years. same here slim. all my friends from high school and college are getting married. i can say i love love and i'm excited for my friends who are married, getting married and/or having kids. i'm not going to rush it tho. when the time comes the time comes. although facebook will have you thinking that the whole world is married except for you.
    My recent post Maintaining my sexy

  • http://stanoffewwords.wordpress.com Tristan.

    Anyone in my circle would probably vote me. I'm the hopeless romantic, always was in a serious relationship when we was younger. Even my last relationship was close, if i had won a couple stacks on a scratch ticket i probably would've bought a ring with it, in hindsight probably not the best idea but i digress..two of my friends that are married were both whirlwinds, both were married in less than a year so i guess anything is possible. But I'm in no rush, maybe when im 25
    My recent post Today’s Word is… PAST

  • Quiet Storm

    Yeah quite a few friends from high school and college are taking the plunge, or popping out babies. I knew ish was gettin' real when my mom, who hardly EVER interferes in her children's love life, was subtly trying to ask when will she attend a wedding where she will be the mother of the bride. >_<

  • Bree

    I have no idea who of my friends will be married anytime soon. It's funny to me how when guys see their boys getting married and having kids they feel 1 of 2 things: They either feel left out and feel like they wanna be married with kids too, or they are even more petrified of marriage and go on and on about how it won't be them anytime soon.
    I think it depends on if the men already have kids or not. From what I've noticed, many men who have kids aren't looking to get married and have more kids anytime soon.

  • cynicaloptmst81

    HA! My crew is out of the "who's getting married next" phase and into the "wow, y'all still together" phase, LOL! Smh… Seriously…

    • http://www.therealslimjackson.com Slim Jackson

      Cracked up at the "y'all still together" phase. **Goes back to eating oatmeal**
      My recent post I Can’t Fit My Suit!

  • Latrice

    As most of you guys are probably still in your 20 s you have time. In fact for the sake of women's heart I'd suggest you wait until at least your late 20s. That way you get all that " playing" out the way. Unfortunately for me sometimes I feel as though my time has come and gone. It feels like I'm the "last woman standing". Even my girlfriends who I thought would ride out the storm with me jumped ship. My last female cousin ( in my age range) got married in May and I couldn't bring myself to go see her off to married life. I'll be 35 this year and instead of dreaming about a wedding and that good man, I search the adoption registries for young women willing to let a single woman adopt the children the don't want. As my mom likes to say " I'm a pretty girl who just let the time slip away from me". I guess I could chalk it up to the first 4 year relationship where I let the guy cheat on me 5 times and still stayed. He got married to the side chick. Or the next guy who I stayed in love with for 5 years after he said he'd never get married. Or I could blame it on the 9 years I spent as a military journalist. Who wants to get serious with the girl who's back packing through the Afghan mountains dodging bullets. Either way sometimes time just passes you by and before you know it you've missed the milestones that seem to come as second nature to most people. But I don't fret. I still have my good looks and I get hit on regularly. I haven't given up on " the one" just yet. 

  • laa

    be the best you can be, and dont ever give up :)